08 mei 2014

Hebberig

Gisteren was het Stoffenspektakel neergestreken in Apeldoorn.
Elke keer denk ik weer: ik ga er niet heen, ik heb al zoveel stof.
Maar mijn witte tricotstof voor leggings was op.
Dus ik moest toch even.

Nou is het voor mij geen straf hoor om daar rond te lopen tussen al die kramen met mooie stofjes.
Je wordt er alleen zo hebberig van.

Bij een kraam stonden allemaal bakken met opgerolde coupons.
Daarvan waren twee bakken gevuld met rolletjes katoen. Lapjes van 140 x 50 cm.
Ik was al gauw aan het graaien.


Hier wordt je toch helemaal blij van! Zo fleurig!
Ik zie de jurkjes en rokjes al voor me.


En deze retrostoffen dan! Zijn ze niet prachtig?
Deze waren duur, maar ik kon het niet laten om twee kleine stukjes te kopen.


Het zwart/witte ruitje was een toevalstreffer.
Ik heb dezelfde stof en heb daar al vaak wat van gemaakt. 
Het lapje werd al heel erg klein.
En nu zag ik dezelfde stof weer liggen.
Daar ging dus ook een metertje van mee.
De andere twee zijn wat goedkopere coupons waar ik ook wel mogelijkheden mee zag.

En ik kocht natuurlijk witte tricot, want daar kwam ik voor.
Maar ook nog een paar andere kleurtjes, zodat ik mooie combinaties kan maken van leggings, gebreide truitjes en spijkerrokjes.

Al met al voelde ik me toch weer wat schuldig gisteravond.
Ik zou toch alleen maar witte tricot kopen.

Ik heb last van een kleine verslaving.
Ik val voor fleurige, kleurrijke stofjes en wol.
Maar ik kan nu wel lekker bezig om daar wat moois van te maken.
Jullie zullen het zien.

Groetjes, Alyt

6 opmerkingen:

marmarel zei

Nou, wat is dat toch he! Ik denk ook vaak: Alleen even kijken... En vervolgens gaan er toch weer een paar bolletjes garen mee naar huis. Je hebt wel heel leuke stofjes gekocht!
Groetjes, Marijke

Jora zei

Wat een geweldige stofjes heb je gekocht. Het is al een genot om er alleen maar naar te kijken!
Jij wordt er HEBBERIG van. Ik word er (laat ik het maar eerlijk zeggen) een beetje JALOERS van ;-))
Groetjes en veel plezier met het maken van alle leuke kleertjes die je in gedachten al voor je ziet...

Hobbyrita zei

Je hebt echt wel hele leuke fleurige stofjes gekocht! Je poppen zullen maar wat tevreden zijn als je ze hiermee gaat aankleden! Ze gaan kunnen paraderen :-) En jij kan lekker creatief bezig zijn...
Grtjes, rita.

Unknown zei

Hi,hi, gelukkig heb je er nog op tijd aan gedacht om witte tricot te kopen. Leuke stofjes hoor. Ach soms moet een mens zich eens laten gaan...
Grtjs
Daniêlle

Willy zei

Natuurlijk moet je de voorraad weer op tijd aanvullen, het stoffenspektakel is dan een goede gelegenheid. Mooie serie stoffen heb je gekocht. Veel plezier met de kleding.

Anoniem zei

Wat een leuke stofjes. Ik ben vandaag naar de markt geweest en heb inderdaad flink ingeslagen voor kleding voor mijn kleindochtertje.
Ik word er ook hebberig van.
Groetjes José van der Gaag