17 februari 2011

Even heel wat anders.

Even geen opdrachten en aardig wat kleertjes te koop op Marktplaats.
Yes, tijd voor een aantal ideeën, die al zo lang in mijn hoofd zitten.

Allereerst een tuinbroek. Ik had voor de Barbie van mijn dochter jaren geleden een gekleurde tuinbroek gemaakt (rechts op de foto) en had al zo lang in het hoofd om er eens eentje van spijkerstof te proberen. Hij wordt leuk en zelfs de zakken worden mooi met deze niet al te dikke spijkerstof.
Een gebreid truitje eronder en misschien een tas erbij. Hierover moet ik nog verder fantaseren.

En dan een balletjurk.
Ik heb een patroon van een prachtige jurk. Hij bestaat uit stroken met daartussen punten in de rok, waardoor de rok heel wijd wordt. Het patroon is met 8 punten
Ik heb de jurk al een paar keer gemaakt van taftzijde, maar heb toen maar 4 punten in de rok gedaan. Taft is stug en met 4 punten werd de rok al wijd genoeg.

Ik wilde de jurk ook graag eens van soepele tricot proberen en dan
de punten van tule. Als een balletjurk naast de balletset, die ik al te koop heb staan.
Het aan elkaar zetten en doorstikken van alle stroken en punten was even een avondje werk, maar het resultaat is heel mooi.
Met deze soepele stof kunnen er gewoon 8 punten in de rok
Vanmiddag ben ik op stap geweest voor roze satijn biaisband om de jurk mee af te werken.
Er moet in ieder geval een legging o.i.d. onder de jurk, want madam heeft zo inkijk.
En dan wil ik eigenlijk een paar balletschoentjes haken. Maar of dat gaat lukken? Niet alle ideeën in mijn hoofd komen er via mijn vingers goed uit namelijk.

Dit wordt vervolgd dus.

Groetjes, Alyt

1 opmerking:

Joke zei

Wat ben je lekker bezig!
Leuke tuinbroek. Bekend patroon .. ;-)
En dan die jurk, wauw... wordt echt wel heel mooi! Tja, balletschoentjes haken moet mogelijk zijn als je ziet wat sommigen in elkaar gefriemeld krijgen. Ben benieuwd.

Fijn weekend!
Joke.